Saturday, 14 April 2012

Mendung

Hello Darling.

 Tajuk entry berkait dengan cuaca kt luar. Takde kena mengena dengan apa yang aku nak tulis. :)

Pagi-pagi lagi aku dah shoot ke Worldwide Bussiness Park kt Shah Alam, Seingat aku, aku tidur sejam je malam tu. Dengan keadaan mengantuk aku gagahkan diri jugak. Sebab aku tak nak biarkan masa aku kosong tanpa di isi dengan sebarang aktiviti. Dalam perjalanan banyak lagu-lagu yang memberi perangsang  dan kekuatan pada aku. Ohh sukanya! Berjoget-joget aku sambil drive. Dalam hati terdetik! Ah! alangkah indahnya perasaan ini. Terasa tersuntik semangat aku kembali. 

Aku nak ucap jutaan terima kasih kepada semua kawan-kawan aku yang banyak memberi kata-kata semangat pada aku. Wahhh... aku terasa sangat di hargai. Terima kasih u olsssss! Dari jam 2 pagi sampai lah 6 pagi masih ada yang sudi call tanya kan keadaan aku. Aku terharu weyh! Betul. Aku masih punya kawan-kawan.

Setelah aku tahu yang punca perpisahan kami adalah kerana beliau ada perempuan lain. Aku terkilan, terkedu dan terhina sekali ye kawan-kawan. Aku masih lagi tenang dan boleh menerimanya. Sebab bukan sifat aku nak mengamuk tak tentu pasal. Aku punya aura positif dalam diri aku sendiri yang aku boleh seimbangkan dengan keadaan dan emosi aku. gitewwwww... kau ada?? heee

Tapi.....aku takkan berdendam walaupun tiada sebarang ungkapan maaf aku terima darinya. Aku serahkan pada Tuhan. Well, aku sangat salute pada insan-insan yang teraniaya macam aku dan dapat survive dengan jayanya dalam hidup mereka. Betul aku respect.

Dan di kala ini, terasa berdosa pada insan-insan yang pernah aku sakiti. Walaupun niat aku pergi untuk bersendiri, tetap susah untuk terima. Terasa kejamnya lah diri aku ini. Sekarang aku akan belajar. Belajar untuk menghargai. Aku akui, aku memilih. Tapi memilih dari segi ape? haaaa.. aku je yang tau. Bukan sebab harta atau rupa ye.:p

Herm.. aku da bangun da. Bangun dari mimpi-mimpi dan khayalan aku. 


heeem

jangan la menyampah baca kisah-kisah sedih aku ni 

haha.. sesungguhnya aku tak berniat.

bye!
 


Sunday, 8 April 2012

Tiada Daya Selamanya











Lara Lagi 

Hanya sampai di sini sahaja
Kisah cinta kita berdua
Tiada daya selamanya
Terhenti di sini

Biar ku pujuk hati ini
Merawat rinduku sendiri
Setelah aku kau lukai
Sedangkan kau tahu

Kasih aku hanyalah untukmu
Tiada lain dalam diriku
Takkan berubah
walau dipisah laut biru

Cinta aku hanyalah untukmu
Tak pernah goyah
Tak pernah jemu
Takkan terpadam dalam hatiku
Ia milikmu.. percayalah

Mungkin sudah suratan kita
Terpisah sebegini saja
Pasti di suatu hari nanti
Ku jejak bahagia...

Rindu.. Aku masih punya harapan yang tinggi menggunung. 
 
Aku
 
akan 
 
setia 
 
menunggu...
 
:'( 
 
i cant live without u...
 

 
 
 
 

Friday, 6 April 2012

Takdir Penentu Segala


Break off. yeah. its end. 


WHAT????  =) Its true...... sighh.. (aku mengeluh ni. dengar tak? )

Cerita cinta aku dengan si dia telah berakhir. Mungkin ada yang bertepuk tangan gembira di atas kesedihan aku ini, tidak kurang juga ada yang bersimpati. Pada yang bergembira clap ur hands guys... Are you happy now???. Abselutely! Ouh Thanks guyssss.... Anda tak pernah berubah.


Well, sepertinya aku ini seorang yang tidak bernasib baik di dalam hal-hal berkaitan percintaan. Semuanya mungkin berpunca daripada aku sendiri, aku terlalu mendambakan kesempurnaan pada percintaan aku yg terdahulu ataupun berpunca dari pelbagai punca. hah... faham?? Bila sesuatu tidak memuaskan hati aku, pasti aku mengkritik, memberontak dan marah. Tapi tidak pernah ku hamburkan melalui perkataan, sebaliknya perbuatan. Aku lebih bergembira bersama teman-teman berbanding si dia. Argh! kejamnya aku. Tapi itu dulu...........

"
"
"
"
"
"
 "
"
Hem, tapi berbeza dengan kisah percintaan aku yang baru berakhir ini, dengan dia, aku lebih menjaga gerak geri aku, yeeee aku ikhlas. Ikhlas sangat-sangat. Aku berusaha menjaga hubungan ini. Aku tatang bagai minyak yang penuh. Tapi... Aku tak mampu nak pertahankan sebab siapa lah aku nak memaksa kalau dia dah buat keputusan untuk bersendiri.

Sesiapapun pasti akan merasa sedih kalau harapan hanya tinggal harapan. Begitu juga aku. Aku pasti rindu dia, aku  juga sangat senang bersama orang-orang di sekeliling dia. Aku rasa senang tengok kebahagian kawan-kawan  baik dia. Zack dan Hani, Ayed dan Alice, Ateng dan Een, Riz dan errr tak pasti, Aku ingat aku dapat jadi sebahagian dari korang. Tapi tak kesampaian. :'(  

Erm... 

Sedih + Marah + Kecewa, Semua bercampur menjadi satu. But life must go on. 

Aku yakin ada hikmah di sebaliknya. Aku serahkan urusan jodoh ku pada Tuhan selepas ini. 


Aku sedar. Aku tak sempurna. Malah terlalu banyak kekurangan.
"
"
"
"
"
 Tapi aku janji akan menyempurnakan hidup orang lain dengan segala apa yang aku ada.

Terima kasih Ya Allah atas segala nikmat yang telah kau beri.
Sekurang-kurangnya aku telah merasai kebahagiaan yang telah kau beri walaupun hanya sebentar cuma. 
Jadikan lah aku seorang hamba yang tahu bersyukur. Aminnnn


Sad Love Quotes


Just because you know someone would wait for you forever doesn't mean you can let them wait that long.

Every heart has a pain. Only the way of expressing it is different. Fools hide it in eyes, while the brilliant hide it in their smile.
 It's hard to take a role in someone's life when you're not even part of the script.






If a man wants you, nothing can keep him away. If he doesn't want you, nothing can make him stay. Nothing.......
...
...
...
...
..
.

Sudah Cukup Sudah- Nirwana Band

Inikah caramu membalas cintaku
Kau nodai cinta yang ku beri
Inikah caramu membalas sayangku
Kau lukai sayangku untukmu

Teganya kau menari diatas tangisanku
Kau permainkanku sesuka hatimu
Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada hati gelisa
Cintaku kau balas dengan dusta

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin tersiksa
Lebih baik ku pergi saja
Telah berulangkali ku coba mengalah
Ternyata sabarku tak berarti untukmu


Bye

Wednesday, 4 April 2012

Hurt


 Ayu Shita - Tuhan Berikan Aku Cinta

Walau aku senyum bukan berarti
Aku selalu bahagia dalam hari
Ada yang tak ada di hati ini
Di jiwa ini hampa

Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina

Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta
~ ~ ~

Di saat aku mendengar bait-bait lirik lagu ini.  
Hatiku tersentuh. 
Seakan mempunyai makna yang mendalam.


isk isk....  

Sedih. Hampa. Kecewa.



You do not care about my any word and I consider you my world. Yes I am.